Igor Dražić – Izložba fotografija PoPuli(zam)
Igor Dražić – Izložba fotografija PoPuli(zam)
5.3. – 25.3. 2020.
Glavna tema je izložbe je grad Pula. Sve fotografije snimljene su na ulicama grada u ovom stoljeću. Radovi su grupirani u tri skupine: 1. Izgradnja obalnog kolektora na Rivi 2012./13. godine; 2. Grafizmi (grafiti i plakati na ulicama grada); 3. razno. .Izložbu čine printevi formata 30×22 cm. Fotografije su snimane svim dostupnim načinima fotografiranja (c/b film, color film, digitalno). Izložbu čini oko 94 fotografije.
“Po Puli(zam) Igora Dražića
Preko stotinu fotografija autora izrazito bliskog Puli koji samoironično kliče: „Igram na kvantitetu!“, kroz tri cjeline uvodi promatrača u šumu fotografija, pritom dajući mu isti onaj izazov pred kojim i sam autor stoji uzimajući fotoaparat u ruke. Dražić manipulira pažnju promatrača usmjeravajući mu pogled u d(et)alj koji u stvarnosti nosi doživljaj, ne boji se sugestije i ne zazire od nesavršenosti, od ispražnjenog kadra naizgled lišenog informacijom, kao ni onog pretrpanog sadržajem pa ni od zamućenih krupnih planova. Osvjetljujući film ili ostavljajući digitalni trag, njegov se objektiv tvrdoglavo probija do željenog kadra i bez naknadnog kadriranja otkriva nam bit.
Poput Auggiea Wrena, poznatog lika brooklynskog prodavača cigareta, Dražić svoje radno mjesto, udaljenu zgradu na pulskoj obali fotografira onih dana kada na posao odlazi, nizu su izuzeti dani kada na posao ne ide, tada ne dokumentira i svjesno prekida niz svakodnevno jednog okinutog snimka koji prethodi pospremanju fotoaparata, nebitnog alata jednog radnika. Izložen je tek izbor iz poduže serije koja okončava s: “Dovoljno!”, ukazujući istovremeno na neograničenu mogućnost promjena u kadru kao i na beznadežnost promjene.
Dražić se s gradom obračunava sebisvojnom popularizacijom istog, on je kroničar grada uz čije oko grad izgleda življi, ljudi bitniji, svrha pod nebom jasnija. Po Puli(zam) je građen fotografijama snimanim od 2012. do 2019. godine. Zadovoljstvo uhvaćenog trenutka u tih “sedam godina ljubavi” autor teško skriva, dokaz tome je mnoštvo fotografija snimljenih na ulici gdje poput unaprijed zadane koreografije likovi vješto upadaju u kadrove omogućavajući djelovanje priželjkivane slučajnosti: model postaje komentar, komentar model, život inspicijent.
Iz sasvim osobnog iskustva, tvrdim da Dražić sa svojim osjećajem za detalje s lakoćom širi zarazu budnosti i budnog praćenja svijeta oko sebe, ne dopuštajući da izmakne dio koji na koncu čini Grad.”
Nevena Trgovčić
Autor izložbe: Igor Dražić
Grafički dizajn: Vjeran Juhas
Dizajn postava: Noel Mirković
Organizacija izložbe: HUiU – Hrvatsko udruženje interdisciplinarnih umjetnika
Produkcija izložbe: Hrvatsko udruženje interdisciplinarnih umjetnika / voditelji galerije: Katja Kliba, Kristina Nefat i Vjeran Juhas
Program HUIU galerije sufinanciran je sredstvima Ministarstva kulture RH, Zaklade Kultura nova., Upravnog odjela za kulturu Grada Pule i Upravnog odjela za kulturu Istarske županije.
5.3. – 25.3. 2020.
Glavna tema je izložbe je grad Pula. Sve fotografije snimljene su na ulicama grada u ovom stoljeću. Radovi su grupirani u tri skupine: 1. Izgradnja obalnog kolektora na Rivi 2012./13. godine; 2. Grafizmi (grafiti i plakati na ulicama grada); 3. razno. .Izložbu čine printevi formata 30×22 cm. Fotografije su snimane svim dostupnim načinima fotografiranja (c/b film, color film, digitalno). Izložbu čini oko 94 fotografije.
“Po Puli(zam) Igora Dražića
Preko stotinu fotografija autora izrazito bliskog Puli koji samoironično kliče: „Igram na kvantitetu!“, kroz tri cjeline uvodi promatrača u šumu fotografija, pritom dajući mu isti onaj izazov pred kojim i sam autor stoji uzimajući fotoaparat u ruke. Dražić manipulira pažnju promatrača usmjeravajući mu pogled u d(et)alj koji u stvarnosti nosi doživljaj, ne boji se sugestije i ne zazire od nesavršenosti, od ispražnjenog kadra naizgled lišenog informacijom, kao ni onog pretrpanog sadržajem pa ni od zamućenih krupnih planova. Osvjetljujući film ili ostavljajući digitalni trag, njegov se objektiv tvrdoglavo probija do željenog kadra i bez naknadnog kadriranja otkriva nam bit.
Poput Auggiea Wrena, poznatog lika brooklynskog prodavača cigareta, Dražić svoje radno mjesto, udaljenu zgradu na pulskoj obali fotografira onih dana kada na posao odlazi, nizu su izuzeti dani kada na posao ne ide, tada ne dokumentira i svjesno prekida niz svakodnevno jednog okinutog snimka koji prethodi pospremanju fotoaparata, nebitnog alata jednog radnika. Izložen je tek izbor iz poduže serije koja okončava s: “Dovoljno!”, ukazujući istovremeno na neograničenu mogućnost promjena u kadru kao i na beznadežnost promjene.
Dražić se s gradom obračunava sebisvojnom popularizacijom istog, on je kroničar grada uz čije oko grad izgleda življi, ljudi bitniji, svrha pod nebom jasnija. Po Puli(zam) je građen fotografijama snimanim od 2012. do 2019. godine. Zadovoljstvo uhvaćenog trenutka u tih “sedam godina ljubavi” autor teško skriva, dokaz tome je mnoštvo fotografija snimljenih na ulici gdje poput unaprijed zadane koreografije likovi vješto upadaju u kadrove omogućavajući djelovanje priželjkivane slučajnosti: model postaje komentar, komentar model, život inspicijent.
Iz sasvim osobnog iskustva, tvrdim da Dražić sa svojim osjećajem za detalje s lakoćom širi zarazu budnosti i budnog praćenja svijeta oko sebe, ne dopuštajući da izmakne dio koji na koncu čini Grad.”
Nevena Trgovčić
Autor izložbe: Igor Dražić
Grafički dizajn: Vjeran Juhas
Dizajn postava: Noel Mirković
Organizacija izložbe: HUiU – Hrvatsko udruženje interdisciplinarnih umjetnika
Produkcija izložbe: Hrvatsko udruženje interdisciplinarnih umjetnika / voditelji galerije: Katja Kliba, Kristina Nefat i Vjeran Juhas
Program HUIU galerije sufinanciran je sredstvima Ministarstva kulture RH, Zaklade Kultura nova., Upravnog odjela za kulturu Grada Pule i Upravnog odjela za kulturu Istarske županije.