Menu
HUiU
  • HUiU PONUDA
  • Galerijski program
  • Strip Čitaonica Mrkli Mrak
  • Predavanja
  • Prezentacije
  • Radionice
  • O HUiU
  • ERASMUS internships
  • Kontakt
  • video
  • InDIS Plodovi
Close Menu

Širite Ženski Svijet! – Barbara Blasin

SIRITE ZENSKI SVIJET poster
IMG_0076
IMG_0068
IMG_0069
IMG_0089
IMG_0088
IMG_0087
IMG_0086
IMG_0084
IMG_0083
IMG_0082
IMG_0081
IMG_0080
IMG_0079
IMG_0078
IMG_0077
IMG_0075
IMG_0074
IMG_0073
IMG_0072
IMG_0071
IMG_0070
IMG_0090
IMG_0092
IMG_0091
IMG_0093
IMG_0067
IMG_0066

U četvrtak, 6. veljače 2020., u 19 sati u galeriji Hrvatskog udruženja interdisciplinarnih umjetnika (HUIU) otvorena je izložba ŠIRITE ŽENSKI SVIJET! DIZAJN PROGRESIVNIH ŽENSKIH ČASOPISA 1934. – 1946. Izložba tematizira publikacije feminističkih udruženja tiskane od sredine 1930-ih do prvih poratnih godina, polazeći od domaćih primjera kao što su “Žena danas”, “Ženski svijet” i “Žena u borbi”, komparirajući ih sa suvremenim, međunarodno utjecajnim, srodnim svjetskim izdanjima poput francuskog časopisa “Les Femmes” i američkog „TheWoman Today“. Autorica izložbe je BARBARA BLASIN, a realizirana je u suradnji s Hrvatskim dizajnerskim društvom (HDD) u lipnju 2019. u Zagrebu.

Izložba je otvorena do 28. veljače 2020.

Ženski svijet je vaš svijet! Širite Ženski svijet!
Žene čitajte Ženu danas! Pretplatite se još danas na Ženu danas!

Navedeni reklamni slogani za časopise Ženski svijet (1939. – 1941.) i Жена данас / Žena danas (1936. – 1940.) neposredno nas uvode u povijesni kontekst između dva svjetska rata kad su objavljivani listovi namijenjeni ženama i uređivani od žena. Radi se o progresivnim feminističkim publikacijama koje u vrlo složenom i opresivnom međuratnom razdoblju dobivaju svoju formu u nastojanju da urede glasila namijenjena „ženama iz svih društvenih slojeva“. Riječ je o grafičkom oblikovanju tih časopisa, te zagovaračkoj dimenziji njihove likovne opreme.
Jedan od ciljeva uređivačke koncepcije tih časopisa „za svaku ženu“, bio je objediniti teme koje su do tada izlazile u „žurnalima“ za žene, poput mode i domaćinstva, kao i one teme o kojima se tada gotovo isključivo raspravljalo u feminističkim glasilima, kao što je položaj žena u tadašnjem društvu. Do tada glasila feminističkih udruga izlaze bez likovne opreme i grafički skromno uređene. Od sredine 1930-ih nakon unaprjeđenja tiskarskih tehnika, prvenstveno ofseta koji početkom 1930-ih prevladava u tiskanju ilustriranih časopisa i uslijed nove političke aktivacije ženskih udruženja nakon pada diktature 1934. godine, ženske organizacije počinju tiskati časopise u većim nakladama i promišljeno uređene, kako bi bili zanimljiviji i pristupačniji širem krugu žena. Uredništva vode brigu o dizajnu, te će časopisi i likovnom opremom zagovarati ideje udruženja. Časopisi su bogato opremljeni fotografijama i ilustracijama, a dizajn nekih naslovnica zaista je bio progresivan. U Kraljevini Jugoslaviji krajem 1930-ih izlazila su dva takva ilustrirana časopisa, Жена данас / Žena danas (1936. – 1940.) i Ženski svijet (1939. – 1941.). Oba časopisa koristila su kao uređivački predložak francuski list Les Femmes (1934. – 1939.), pod čijim će se utjecajem i u drugim zemljama pokrenuti sestrinski časopisi, npr. u SAD-u izlazi list TheWoman Today (1936. – 1937.). Neke od urednica Женa данас / Žena danas (1936. – 1940.) i Ženskog svijeta (1939. – 1941.) u Drugom svjetskom ratu uređuju i glasila AFŽ-a, pa će u prvim poslijeratnim godinama ti časopisi imati sličnu uređivačku koncepciju i grafičko oblikovanje. Kako bi se ukazalo na kontinuitet u grafičkom oblikovanju i uređivanju, te omogućila komparacija s međunarodnim srodnim časopisima, u ovom tekstu analiziram pet časopisa. Les Femmes (1934. –1939.), TheWoman Today(1936. – 1937.), Жена данас / Žena danas (1936. – 1940; 1943. – 1946.), Ženski svijet (1939.– 1941.) i Žena u borbi (1943. – 1946.).
Časopisi su pokrenuti pod utjecajem međunarodnih organizacija, a realizirani su u vrlo nepovoljnim političkim i financijskim okolnostima. Analizirana historijska građa već svojom likovnom opremom govori o uređivačkom konceptu, zagovaračkoj dimenziji i strategijama s kojima su urednice u uvjetima državne cenzure i neimaštine uspjele kreirati jedne od vizualno najzanimljivijih ženskih časopisa do danas.

ŠIRITE “ŽENSKI SVIJET”! ● Dizajn progresivnih ženskih časopisa u periodu 1934. – 1946.
6. – 28.2.2019.

Autorica izložbe: Barbara Blasin
Grafički dizajn i dizajn postava: Barbara Blasin
Organizacija izložbe: HUiU – Hrvatsko udruženje interdisciplinarnih umjetnika i Hrvatsko dizajnersko društvo
Produkcija izložbe: Hrvatsko dizajnersko društvo / voditelj galerije: Marko Golub, asistentica voditelja: Ora Mušćet
Koordinacija izložbe u Puli: Kristina Nefat

Sponzori tiska: Cerovski print boutique, Ars kopija
Realizaciju izložbe podržali su Ministarstvo kulture RH i Gradski ured za kulturu Grada Zagreba. Program HDD galerije sufinanciran je sredstvima Zaklade Kultura nova., Upravni odjel za kulturu Grada Pule i Upravni odjel za kulturu Istarske županije.

Related Posts

MARTA LUCIN plakat

galerijski program

Marta Lučin – Imagine

HELGA GORAN plakat 100x100

galerijski program

cracks that let the light in / pukotine kroz koje ulazi svjetlost – Helga Goran

EKO WEEK

galerijski program

Pula EKO WEEK

Šta̲ radimo u Splitu Četiri crtice za sutra

galerijski program

Šta̲ radimo u Splitu Četiri crtice za sutra

LINIJA ZIVOTA plakat 100x100

galerijski program

Izložba “Linija života” – Marko Krnjajić i Alen Špionjak

ZKN
min-kulture
GRAD PULA
ISTARSKA ZUPANIJA KULT
© HUiU 2021
  • HUiU PONUDA
  • Galerijski program
  • Strip Čitaonica Mrkli Mrak
  • Predavanja
  • Prezentacije
  • Radionice
  • O HUiU
  • ERASMUS internships
  • Kontakt
  • video
  • InDIS Plodovi